Am fugit cateva zile in Creta

22.10.24

Anul asta nu am avut o vacanta propriu zisa, am fugit de 2 ori rapid la munte in niste momente extrem de grele pentru mine pentru ca simteam ca ma sufoc, asa ca escapada asta in Grecia - pe care am planificat-o in vara - s-a simtit ca o vacanta, chiar daca au fost doar 5 zile. A fost tot ce-am putut sa "furam" si am profitat din plin de zilele astea, ne-ar fi placut sa fie un pic mai lunga, dar ne bucuram ca a fost.

Am ales Creta, desi nu a fost o destinatie cu care sa fi plecat neaparat in minte cand ne-am gandit unde sa mergem, din mai multe considerente, insa cele mai importante au fost distanta si locatia pe care am ales-o pentru cazare. Zborul din Bucuresti pana in Heraklion a fost 1:30 minute la dus (la intors 1:40), desi sunt anuntate 2 ore, orele de zbor au fost foarte bune pentru noi, iar Ammoudara, localitatea unde am stat, este la doar 5 km de Heraklion.

Ne-am decis la o locatie mai altfel pentru ca aveam nevoie de relaxare si de cateva zile in care sa uitam de tot, dupa toate problemele de anul asta, si am ales Malena Hotel & Suites, un hotel de 4 stele adults only. Am gasit locatia pe Booking, insa in final am rezervat direct la ei pentru ca am prins o oferta mult mai buna si a fost cea mai buna alegere pentru noi.

E ca un mini resort in mijlocul unei zone mai salbatice, au mai multe tipuri de camere - am optat pentru o suita cu piscina privata si ma bucur ca am facut asta pentru ca am profitat din plin de ea. Sunt camere simple, camere executive cu jacuzzi, suite cu 2 camere ca cea in care am stat noi si suite tot cu 2 camere dar cu piscina privata incalzita (o optiune de luat in calcul daca va duceti in extra sezon).

Noi am avut cazare in partea din fata a resortului si a batut soarele direct dimineata pe piscina, asa ca in jurul pranzului apa era o placere - au fost 26 - 27 de grade in toate zilele - si am profitat din plin de asta. Ne-am petrecut ore intregi in piscina inotand si ascultand muzica, am fost pur si simplu acolo si am incercat sa lasam tot in urma si sa ne bucuram doar de momentele alea. Nu am incercat si piscina resortului pentru ca cea privata a fost perfecta pentru noi.

Cand am facut rezervarea oferta pe care am prins-o includea demipensiune si s-a dovedit cea mai inspirata alegere pentru ca a fost cea mai linistita vacanta a noastra si in mod sigur nu am fi avut chef sa stam sa ne gandim azi unde mancam, cum ajungem acolo, ce facem si altele de felul asta. Micul dejun a fost de tip bufet, iar cina un meniu fix cu 5 feluri cu tematica diferita in fiecare seara.

In jurul piscinei este si zona de masa, sunt mese langa piscina, in interior langa bar, dar si pe terasa semi acoperita, asa ca optiuni sunt multe. Pentru mine asta cu masa cu 5 feluri a fost o provocare pe care mi-am propus sa o accept din plin, asa ca am incercat chestii pe care nu le consum de obicei: vanata, anghinare, mult patrunjel si marar, salate de tot felul. A fost o experienta pe care am ales sa o traiesc asa cum a venit si am descoperit cateva combinatii la care nu m-as fi gandit.

Pe Instagram e un reper cu Ammoudara si acolo la final gasiti detalii despre locatie, ce ne-a placut si ce nu, asa ca nu o sa repet acelasi lucru si aici. Este loc de mai bine, ca intotdeauna, dar pentru cele cateva zile pe care le-am petrecut acolo a fost alegerea potrivita pentru noi si pentru ceea ce ne-am dorit. Ne-a placut sa ne plimbam seara pe alei, sa ne uitam la spectacolul cerului si sa ne bucuram pur si simplu de momentul ala.

Cand nu am fost in piscina sau nu am dormit (pentru ca in vacanta asta am dormit si peste zi, a fost tare bine) ne-am plimbat, am mirosit o multime de flori si copaci care habar nu am ce sunt sau ne-am plimbat pe plaja. Plaja din Ammoudara are 7 km lungime si de-asta am si vrut sa mergem aici, ne-a oferit in fiecare zi un spectacol de vis si ne-am hranit sufletul cu asta.

Daca ajungeti in Ammoudara va recomand o vizita la Galletto, e o patiserie cu extrem de multe chestii delicioase si preturile mi s-au parut mai mult decat decente. Am luat de la ei diverse placinte, briose, fructe proaspete si inghetata si toate au fost extrem de gustoase. Singurul care nu mi-a placut a fost un croissant cu ciocolata, ii lipsea ceva.

Era la doar 200 de metri de locul in care am stat, asa ca la pranz am savurat ceva de la ei in timp ce stateam la piscina si a fost perfect. Cei de la Malena au si optiune de brunch, insa nu stiu nici cat costa si nici ce ofera pentru ca nu am incercat. Bauturile se platesc separat in resort, nu am fost atenta la preturi - imi amintesc ce-am zis si pe Instagram: 3,50 euro o Cola la 250 ml si 10 - 12 euro un cocktail.

Cred ca am spus si anul trecut cand am fost in Grecia ca mie lumina si modul in care cerul face spectacol mi se par fantastice cand vorbim de tara asta. Am facut poze multe pentru mine si sufletul meu, dar vreau sa va arat si voua dintre ele. Unele momente le-am prins pe telefon, altele le-am trait pur si simplu.

Diferenta intre astea doua poze este de circa 50 de minute, nu vreau sa spun ceva sau sa incerc sa descriu ceva, e suficient sa va uitati la poze si sa vedeti. M-am salutat cu catelul din imagine in fiecare zi pentru ca ne intalneam in plimbarile noastre.

Norii, apa, culorile, vantul ... de multe ori am avut senzatia ca tot ce vedeam in fata ochilor e ireal si ca ne uitam la o panza pictata. Am incercat sa surprind pe camera cateva dintre momentele astea si zic ca mi-au iesit niste poze frumoase, dar realitatea a fost si mai frumoasa si mai spectaculoasa si mai ... sunt recunoscatoare ca am trait momentele astea, dar sunt si mai recunoscatoare ca imi iau timp sa le observ, sa le traiesc si sa le simt, lucruri pe care - din pacate - prea putini oameni le mai fac.

Apusurile au fost clar preferatele mele si m-am bucurat de ele din plin, chiar daca la ora apusului vantul batea destul de puternic si nu mai era tocmai placut sa stai intr-un loc. Fiecare seara a venit cu un alt spectacol, nu vreau sa aleg cuvinte, nu vreau sa descriu, sper doar sa fi reusit sa captez in poze tot ceea ce am simtit.

Vacanta asta a fost o gura de aer de care aveam mare nevoie si am savurat-o din plin, mi-a placut mult Ammoudara chiar daca sunt zone care par parasite/ neingrijite si daca as obisnui sa ma duc in vacanta in aceleasi locuri probabil m-as intoarce  ...